lördag, oktober 06, 2007

Kapitel 131, i vilket det äntligen är helg igen.

I morse blev jag väckt med frukost på sängen. Ic hade lagat amerikanska pannkakor med sylt på och de var supergoda. Värsta lyxen! Imorgon har han tänkt göra hemmagjorda mjuka tacobröd (kommer aldrig ihåg vad de heter) och salsa och allt. Vi firar 7 år ihop imorgon så vi tänkte fira lite, jag är helt säker på att det blir smaskens, även om han verkar lite osäker. Jag lovade att stå för nåt gott till kvällen, men mitt huvud känns helt segt och jag har lite ont i kroppen efter shoppingen igår så jag kanske köper en kladdkaka och lite glass, det är ändå så gott att det blir svårslaget. Dessutom vet jag hur jag blir när jag blir mätt, orkar inget alls på ett par timmar för det är liksom så trångt i magen nu och jag kommer aldrig ihåg att sluta i tid. Tror det blir bra att fira lite i alla fall, och ännu bättre när jag slapp laga mat. Vilken karl man hittat!

Igår var vi ju till Göteborg en sväng. Det blev en bra tur, alldeles lagom. Vi parkerade vid frölunda torg och tog vagnen därifrån för att slippa leta parkering. Jag träffade Anna vid Linnéplatsen och så gick vi på vårt vanliga fik och smaskade i oss fika. Jag åt en supergod räkmacka följt av en stor bit cappuchinotårta som var helt underbar! Viggo var nöjd med att sitta i Annas knä och försöka snatta av hennes chokladtårta och var hur snäll som helst. Sen mötte ic upp oss utanför och så knatade vi ner till järntorget, tanken var att jag skulle hitta nåt att shoppa men jag var helt enkelt inte på humör. Vi var in på lite barnklädesaffärer på vägen och jag hittade underbart söta Molo-vantar men jag tyckte de var för dyra. Massa söta kläder hade de, men jag bestämde mig för att spara pengarna till nåt annat. Det blev till sist en jättefin långärmad tröja åt Viggo från Villervalla. Sen insåg jag att mina fogar inte skulle orka med IKEA också om vi inte gav upp då. Anna for hem för att hämta Emmis på dagis och vi tog vagnen tillbaks och sen smet jag in en sväng på PoP och dregglade lite på deras kläder som jag var för snål för att handla. Funderade på ett par vantar som var ännu dyrare än Molo-vantarna men lade tillbaks dem till slut. Sen drog vi på IKEA. Tog ett rekordsnabbt varv på övre plan, provsatt några fåtöljer, har fått en fix idé om att vi måste ha en i vardagsrummet. De billiga IKEA-fåtöljerna är faktiskt riktigt bekväma märkte jag. Men vi hade vare sig pengar eller plats i bilen så det var mest en testkörning av dem än så länge.

Sen hamnade vi i caféet och Viggo diggade IKEAs köttbullar, han delade en stor portion med ic och jag fick kotlettrad som vanligt. Sen blev det såklart chokladmousse till efterrätt, något som inte lilleman uppskattade alls. Han såg ut som han fått rabies när han fick testa grädden.

Det slutade ovanligt billigt, vi handlade bara nån liten grej åt Viggo och ett par ljushållare åt oss. Ja och några glas som vanligt, ic har sönder dem på löpande band ;) Tur att de är billiga! Sen sov Viggo i stort sett, klockan var ju ändå sovdags när vi kom ut i bilen. Hemma fick han ett snabbyte och Välling och sen sövde jag honom. Han vaknade när jag lade honom i sängen för jag hade lite bråttom och han är rätt söt när han är trött men inte vill sova. Han är lite som en mal mot en lampa. Han vänder och vrider sig tills han rullar in i ena sidan av sängen, sen rullar han till andra sidan, sätter sig upp och lägger sig i fotändan, kryper upp så han slår huvet i kortänden, rullar åt sidan tills han slår i långänden, ställer sig upp, sätter sig ned, lägger sig på mage i kudden, rullar tills han ligger som ett L i hörnet och så börjar han om. Så småningom slutade han rulla och somnade ordentligt. Han kan vara rätt underhållande att titta på. I vart fall om man inte har ont i fogar och träningsvärk i benen (för att jag stod dubbelvikt och planterade en miljard lökar i förrgår) och alla möjliga krämpor. Då kan det vara lite jobbigt faktiskt. Tur att han är gullig, då står man ut med mycket och ler ändå.

Sen på natten bråkade hundarna hela tiden. Trampade runt och kliade sig och fluppade med öronen och trampade runt lite till. Mest Castor faktiskt för ovanlighetens skull. Jag drömde en konstig dröm om att de var jättedumma med mig på Tempo och vaknade av att jag grinade för de kastade ägg på mig och sa dumma saker och jag visste inte vart jag skulle handla om jag inte kunde handla där mer. Hu vad trött och seg jag känner mig idag. Inuti är jag full med projekt som jag vill göra, men jag ooooorkar inte bara! Tror det är boar-instinkten som kommit igång, stämmer bra med förra gången tror jag. Synd bara att inte den där berömda energin kommit än.

Ska bläddra lite i mina förlossningsböcker tror jag. Kanske åka på tempo och handla ägg sen (ironsikt nog, hoppas de inte mobbar mig och kastar ägg på mig), vi skulle åkt till stan och handlat men antingen får ic åka eller så gör vi det imorgon för jag är trööött! Ska äta Spaghetti carbonara idag, har varit sugen länge nu. ska bara leta fram ett bra recept. *gääääsp*

0 kommentarer: