tisdag, december 11, 2007

Kapitel 170, i vilket vi är till Ullared igen.

Favorit i repris. Idag bar det iväg till Ullared igen. Konstigt nog var det betydligt mindre folk där nu än sist vi var där. Skönt! Fast visst blev det trångt på vissa avdelningar ändå. Julgrejor och leksaker var nog de stora trafikkaosen. Annars var det lugnt. Viggo sov hela vägen dit, vi timade det så det skulle passa ihop med hans tupplur. Han vaknade en mil från Ullared eller så, precis som sist. Sen fick han åka kundvagn, sist hade vi ju stora vagnen som han vägrade sitta i så den skippade vi. På listan stod lite smått och gott. Lite babykläder, lite kläder åt Viggo, en jacka som är lite varmare och som går att dra igen över magen åt mig, lite julklappar och lite julgrejor. Vi hittade nog det mesta vi sökte och lite till. Vi hade i uppdrag att handla julklappar från farmor också och hennes klappar var stora! Vi fyllde till slut hela vagnen. Men jag är jättenöjd med allt vi hittade, det enda jag var lite besviken på var bäbykläderna, de hade inte alls lika fina grejor som sist. Men nu har vi det mesta som behövs iaf. Lite rött och rosa som komplement till allt brunt och turkost som Viggo hade. Nåt tjejigt måste hon ju få i alla fall. Jo, vi hittade ju en lampa till gästrummet också, jättefin! Kollade på den sist och slog till nu. Den kommer att passa jättebra hoppas jag!

Viggo var lite trött på slutet och gnällde och skrek lite, men det verkade de flesta barn göra vid utgången. Det är ju tufft för en liten kille att handla så mycket. Han fick lite fruktpuré och så köpte vi pommes på väg till bilen så blev han glad igen och slocknade som ett litet ljus i bilen. Vi hittade en mycket kortare väg hem, fast väldigt smal och krokig. Men det kändes som om det gick mycket fortare hem. Självklart var lilleman rätt pigg sen när vi kom hem så han somnade nog inte förän efter nio i kväll. Men han var så glad när han kom hem så det gjorde inte så mycket. Han var ju tvungen att få kuta runt lite efter att ha suttit i en kundvagn hela långa dagen. Ok, inte bara suttit. Han har även klättrat och legat och mestadels stått i kundvagnen. Men vi vågade inte släppa lös honom där, risken var ju att vi aldrig skulle hitta honom igen. Han är snabb som en iller.

Själv klarade jag mig jättebra, Stockholmsresan var bra shoppingträning. Nu känner jagmig lite stel och har fått kramp i vaderna ett par gånger (men det fick jag i natt också). Ryggen gör lite ont också, och bäbis sparkar vilt. Men det är lite som det brukar ändå. Imorgon kväll blir det att sätta upp det sista julpyntet tror jag. Fast jag glömde att köpa lampor till stjärnorna och så saknades lite annat smått och gott, men det mesta borde gå att få upp tycker jag. Får väl se.

Nu är jag trött! Ska hoppa i säng på studs. Sov som vanligt som en kratta. tror jag ska börja skriva när jag sovit bra istället så slipper det bli så tjatigt att läsa. Inatt var det ryggen som gjorde ont och så fick jag kramp i vaden ett par gånger. Sen var jag ju tvungen att springa på toa också och så var det morgon plötsligt. Puh! Hoppas jag kan ta igen det i natt. Sover nästan redan, men har i vart fall packat upp allt vi handlat och det är skönt! Ska faktiskt bli kul att slå in alla presenter sen! Fast jag köpte bara snöre, inget presentpapper. Heh, var rätt trött på slutet tror jag. Fast jag ska ändå på indiska och Åhléns för att köpa ett par klappar och ljusstakar så jag kan fixa det då. Men imorgon ska vi vila tror jag. Eller vila och vila. Vi har ju en vild bäbis i huset, ingen vila då...

0 kommentarer: